To SUV των 18.890 ευρώ που σνομπάρει τη βενζίνη

Τις εποχές που η βενζίνη είχε χαμηλή ή έστω μια λογική τιμή, οι οδηγοί δεν σκέφτονταν και τόσο πολύ το κόστος της για να μετακινηθούν.

To SUV των 18.890 ευρώ που σνομπάρει τη βενζίνη

Τώρα όμως οι συνθήκες έχουν αλλάξει και αρκετοί έχουν περιορίσει τις διαδρομές τους, ή έστω έχουν μειώσει την ταχύτητα που αναπτύσσουν στην εθνική οδό για παράδειγμα, προκειμένου να «κάψουν» λιγότερο. Λογικό από τη στιγμή που η βενζίνη πριν από μερικά χρόνια πωλούνταν 1 ευρώ λιγότερο το λίτρο.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν και οι «τυχεροί», που είτε έχουν στην κατοχή τους ένα SUV που στοιχίζει λίγα ευρώ σε καύσιμο, ή σκοπεύουν να το αποκτήσουν, χωρίς να δαπανήσουν πάρα πολλά χρήματα για την αγορά του. Το προνομιούχο αυτό μικρομεσαίο SUV δεν είναι άλλο από το Dacia Duster 1.0 TCe LPG, το οποίο έχει τη χαμηλότερη τιμή στην κατηγορία του, ενώ είναι και από τα πιο οικονομικά σε κόστος κατανάλωσης.

O 3κύλινδρος 1.000άρης turbo των 100 ίππων και 170 Nm ροπής, απαιτεί σε πραγματικές συνθήκες (δοκιμής) 9,6 λτ./100 χλμ. LPG. Με μέση πανελλαδική τιμή του υγραερίου κίνησης στα 1,098€/λτ., το έξοδο ισούνται με μόλις 10,5€/100 χλμ. Ελάχιστα χρήματα θα σκεφτείτε, όταν αμιγώς βενζινοκίνητα θέλουν τα διπλάσια ευρώ. Επιπλέον, η δεξαμενή LPG των 49 λίτρων εξασφαλίζει αυτονομία σε μεικτές συνθήκες άνω των 500 χιλιομέτρων και γεμίζει με 54 ευρώ.

Tο θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και το ιδανικά κλιμακωμένο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, δεν θα αφήσουν το μοτέρ να κρεμάσει, ανεξαρτήτως συνθηκών. Οι επιδόσεις είναι καλές, με 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ. και εύκολη διατήρηση σβέλτων ρυθμών στους ανοιχτούς δρόμους. Με το πάτημα του σχετικού διακόπτη γίνεται αμέσως η αλλαγή στη βενζίνη, όμως τότε η ισχύς μειώνεται στους 91 ίππους και στα 160 Nm ροπής. Αν για κάποιο λόγο δεν γίνει ανεφοδιασμός με υγραέριο, υπάρχει «καβάτζα» το ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων.

Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί και το πάτημα του Duster στο δρόμο. Θα περίμενε κανείς να είναι σχετικά «χαλαρό» λόγω του προσανατολισμού του στην άνεση, αν και τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι. Το Duster έχει «γαλλικό» σετάρισμα, που σημαίνει ότι φιλτράρει επιτυχώς τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ το ψηλό του αμάξωμα με τα 217 χλστ. απόσταση από το έδαφος παραμένει σταθερό σε πιο σβέλτες ταχύτητες.

Στο εσωτερικό του με την ικανοποιητική ποιότητα, στο στοιχείο που εκτιμάται από όλους τους επιβάτες είναι οι άνετοι χώροι. Στο πίσω κάθισμα θα φιλοξενηθούν έως τρία άτομα χωρίς πολύ στρίμωγμα, χάρη στο αρκετό πλάτος και αέρα για τα πόδια. Μεγάλο, τετραγωνισμένο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων, με τη δεξαμενή του LPG να βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του αμαξώματος.

Σημείο αναφοράς του Dacia Duster και για τα δεδομένα των C-SUV είναι η πολύ χαμηλή τιμή των 18.890 ευρώ, στη βασική έκδοση Ambiance. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τα πολύ απαραίτητα, όπως είναι 6 αερόσακους, αισθητήρα φωτός, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, αισθητήρες φωτός και ραδιόφωνο με χειριστήρια στο τιμόνι. Η δεύτερη έκδοση Sportive στις 20.130 ευρώ είναι σίγουρα καλύτερη, αφού διαθέτει επιπλέον τα εξής: οθόνη 8 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου.

πηγή: autogreeknews.gr