Ανατρεπτικό υβριδικό SUV με 4,5 λτ. κατανάλωση

Τα SUV συνεχίζουν να βρίσκονται στο επίκεντρο του αγοραστικού ενδιαφέροντος, καθώς το πρώτο 4μηνο του 2022 το μερίδιό τους στην Ελλάδα έχει φτάσει το 56,65%. Μεταξύ αυτών τα μικρομεσαία SUV τοποθετούνται ψηλά (24,16%), ενώ οι προτάσεις είναι πολλές και ενδιαφέρουσες.

Ανατρεπτικό υβριδικό SUV με 4,5 λτ. κατανάλωση

Ανάμεσα σε αυτά υπάρχει ένα μοντέλο που κάνει τη διαφορά, γιατί είναι το μοναδικό mainstream με τύπου κουπέ αμάξωμα. Επίσης, διατίθεται αποκλειστικά με υβριδική τεχνολογία. Πρόκειται για το ανατρεπτικό Renault Arkana, το οποίο προσφέρεται με τους κινητήρες 1.3 TCe 140 hp MHEV (από 27.980 ευρώ) και το φουλ υβριδικό 1.6 E-TECH Hybrid 145 hp (από 32.290 ευρώ). Εμείς εστιάζουμε στο δεύτερο, γιατί παρουσιάζει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, αφού μπορεί να διανύει αρκετές αποστάσεις με μόνο τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Υβριδικό – ηλεκτρικό με 4,5 λτ./100 χλμ. κατανάλωση

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του Arkana είναι η οικονομία σε βενζίνη που εξασφαλίζει το εξελιγμένο full hybrid υβριδικό σύστημα. Αυτό αποτελείται από ένα ατμοσφαιρικό 1.600άρη κινητήρα βενζίνης ισχύος 95 ίππων και 148 Nm ροπής και δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 49 PS και 205 Nm και 20 PS και 50 Nm (High-Voltage Starter Generator). Η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω ενός κιβωτίου πολλαπλών λειτουργιών χωρίς συμπλέκτη. Το Arkana E-TECH επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 172 χλμ./ώρα, με εκπομπές CO2 112-117 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη και ελεύθερη είσοδος στο δακτύλιο).

Το κουπέ SUV της Renault διανύει αρκετές αποστάσεις στην πόλη σαν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αντλώντας ενέργεια από την μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh. Μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, η μπαταρία επαναφορτίζεται, ενώ με το πρόγραμμα «B» (Brake) από τον επιλογέα των ταχυτήτων, ο βαθμός ανάκτησης μεγιστοποιείται. Σε ήπιους ρυθμούς στην πόλη, το μοτέρ βενζίνης λειτουργεί λίγες φορές, με αποτέλεσμα να εξοικονομείται καύσιμο. Στη δοκιμή πετύχαμε μεικτή κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ., ενώ είδαμε ακόμα χαμηλότερα νούμερα σε πιο ευνοϊκές συνθήκες κίνησης.

Άνετο και σίγουρο στο δρόμο

Το Renault Arkana βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B και εξασφαλίζει πολύ καλή ακαμψία. Σε συνδυασμό με τις κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις, πετυχαίνει ένα ισορροπημένο ταίριασμα άνεσης και κρατήματος, χωρίς να είναι «χαλαρό», αλλά ούτε και «σκληρό». Στις ευθείες των εθνικών οδών κινείται με σιγουριά ανεξαρτήτως ταχύτητας, καθώς οι αναρτήσεις ελέγχουν αποτελεσματικά το ψηλό όχημα των 1.576 χλστ., εξαλείφοντας τυχόν τάσεις πλεύσης. Το ίδιο ισχύει και στις στροφές, όπου είναι σε θέση να κινηθεί με όλη τη δύναμη που έχει, δίχως ο οδηγός του να νιώσει άβολα. Επιπλέον, ανάλογα με τις συνθήκες βοηθάει και η τεχνολογία Renault Multi-Sense με τα προγράμματα Eco, Sport και MySense.

Ευρύχωρο και προσεγμένο σε ποιότητα το εσωτερικό

Το δυναμικής αισθητικής αμάξωμα του Arkana πλαισιώνει ένα εσωτερικό με πλήρη εξοπλισμό, όλες τις ανέσεις και με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και των θυρών είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό, η συναρμογή είναι γεροδεμένη και ο διάκοσμος είναι ευχάριστος με πολυτελή στοιχεία. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί το σύστημα πολυμέσων Renault EASY LINK με την οθόνη 7 ή 9,3 ιντσών (ανάλογα την έκδοση), ενώ ο ψηφιακός και διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο 4,2, 7 ή 10,2 ιντσών. Όσο για τους επιβάτες, μέχρι 5 άτομα θα φιλοξενηθούν εύκολα, χάρη στο αρκετό ωφέλιμο πλάτος, αέρα για τα πόδια και για το κεφάλι, παρά την έντονη κλίση της οροφής. Μεγάλο, τετραγωνισμένο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ των 480 λίτρων.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό, από την πρώτη έκδοση Expression των 32.290 ευρώ ανήκουν τα εξής: 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, οθόνη 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματος κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών κ.λπ. To Dynamic στις 34.790 ευρώ διαθέτει επιπλέον έλεγχο των τυφλών γωνιών, αναγνώρισης εμποδίου κατά την οπισθοπορεία, adaptive cruise control, πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, διαφορετικές επενδύσεις, infotainment με οθόνη 9,3 ιντσών και πλοήγηση, φιμέ κρύσταλλα και ζάντες 18 ιντσών.

autogreeknews.gr