Αυτοκίνητο βενζίνης, LPG, ντίζελ ή υβριδικό;

Ένα από τα διλήμματα που έρχονται αντιμέτωποι όσοι θέλουν να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο, είναι με τι κινητήρα να το επιλέξουν. Αρχικά θα πρέπει να εξετάσουν την τιμή, τα χιλιόμετρα που διανύουν, το που κινούνται περισσότερο και τι τους εξυπηρετεί καλύτερα.

Αυτοκίνητο βενζίνης, LPG, ντίζελ ή υβριδικό;

Ειδικά στην πολύ δημοφιλή κατηγορία των μικρών χάτσμπακ οι προτάσεις είναι πάρα πολλές, ωστόσο ένα μοντέλο προσφέρει πολλές επιλογές από μηχανικά σύνολα βενζίνης, υγραερίου, πετρελαίου και φουλ υβριδικό.

Το αυτοκίνητο που είναι σε θέση να καλύψει κάθε δυνατή ανάγκη, είναι το νέο Renault Clio. Ξεκινάει με το ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.0 SCe 65 hp, κατόπιν με το turbo 1.0 TCe 90 hp, το διπλού καυσίμου 1.0 TCe 100 hp LPG και το diesel 1.5 Blue dCi 100 hp. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το φουλ υβριδικό 1.6 E-Tech Hybrid 140 hp.

Οι αρχικές τιμές του Clio ανά κινητήρα διαμορφώνονται ως εξής:

  • 1.0 SCe 65 hp: από 16.990€
  • 1.0 TCe 90 hp: από 18.120€
  • 1.0 TCe LPG 100 hp: από 20.370€
  • 1.5 Blue dCi 100 hp: από 21.070€
  • 1.6 E-Tech Hybrid 140 hp: από 26.120€

Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι αρκετά (μόνο το 1.0 SCe διατίθεται σε μία έκδοση). Μεταξύ αυτών τα Equilibre και Equilibre Plus για τα μοτέρ βενζίνης/υβριδικό και το Evolution για το ντίζελ, που συνοδεύουν τις αρχικές εκδόσεις είναι πληρέστατα. Ενδεικτικά, στο Equilibre περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, οθόνη 7 ιντσών, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων. Το Clio Equilibre Plus διαθέτει ακόμα αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, αυτόματη εναλλαγή μεγάλης/μικρής σκάλας φώτων, κάρτα Renault Hands Free, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου.

Όσον αφορά τους κινητήρες του Renault Clio 1.0 λτ., αυτός που ξεχωρίζει και συμφέρει είναι με το υγραέριο, γιατί συνδυάζει σβέλτες επιδόσεις με οικονομία στο κόστος μετακινήσεων. Με το LPG αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής (91 hp και 160 Nm με τη βενζίνη) και προσφέρει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ. Η κατανάλωση σε ρεαλιστικές συνθήκες είναι 9,0 λτ. με το LPG και 7,0 λτ. με τη βενζίνη, όμως με το υγραέριο το κόστος είναι πολύ χαμηλότερο (10,2€/100 χλμ. και 15,6€/100 χλμ. αντίστοιχα*).

Στο ντίζελ Clio, ο γνωστός και αποδοτικός 1.5 Blue dCi των 100 ίππων και με την πλούσια ροπή των 260 Nm εξασφαλίζει 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δλ. Σύμφωνα με τη Renault, η μεικτή κατανάλωση είναι 4,1-4,6 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 107-122 γρ./χλμ.

Το πιο υψηλής τεχνολογίας Clio E-Tech Hybrid αποδίδει συνδυαστικά 140 ίππους, μέσω του συνδυασμού του βενζινοκινητήρα των 1.6 λτ. και των δύο ηλεκτρικών μοτέρ. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,9 δλ., η μεικτή πραγματική κατανάλωση βρίσκεται στα 5,5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 96 γρ./χλμ.

Ανεξαρτήτως έκδοσης και κινητήρα, το νέο Clio ξεχωρίζει ακόμα για τον κομψό και δυναμικό ταυτόχρονα σχεδιασμό του εξωτερικά, όπως και για το πολύ καλής ποιότητας εσωτερικό του. Σε αυτό θα φιλοξενηθούν τέσσερα άτομα χωρίς να στριμωχτούν, ενώ το μεγάλο -για την κατηγορία- πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 391 λίτρων. Επιπλέον, η πολύ καλή άνεση και οδική συμπεριφορά, συγκαταλέγονται στα ατού του γαλλικού σουπερμίνι.

*Υπολογισμένα με μέσες τρέχουσες πανελλαδικές τιμές βενζίνης στα 2,267€/λτ. και υγραερίου στα 1,131€/λτ.

autogreeknews.gr