Πότε σταματάμε στη ΛΕΑ και πότε όχι;

Με αφορμή το πρόσφατο τραγικό ατύχημα είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε πότε μπορούμε να σταματήσουμε νόμιμα στη ΛΕΑ.

Πότε σταματάμε στη ΛΕΑ και πότε όχι;

Η ΛΕΑ, η λωρίδα έκτακτης ανάγκης, είναι αυτό που λέει το όνομά της. Μια λωρίδα που πρέπει να παραμένει ελεύθερη έτσι ώστε να μπορούν να κινηθούν, όταν χρειαστεί, κατά κύριο λόγο ασθενοφόρα, περιπολικά και τα οχήματα της Πυροσβεστικής. Επίσης μπορούν να κυκλοφορήσουν και οχήματα ασφάλειας και συντήρησης των δρόμων, καθώς και οχήματα οδικής βοήθειας.

Από κει και πέρα δεν επιτρέπεται σε κανένα άλλο αυτοκίνητο να μπαίνει στη ΛΕΑ, πόσω μάλλον να σταματά προκειμένου να πάρει κανείς τηλέφωνο -όπως δυστυχώς έκανε ο οδηγός του αυτοκίνητου που ενεπλάκη στο ατύχημα που προαναφέραμε- να πάει τουαλέτα ή να ξεκουραστεί, καθώς οι καταστάσεις αυτές δεν αποτελούν έκτακτες ανάγκες.

Έτσι λοιπόν στη ΛΕΑ μπορεί να πατήσει κανείς όταν:

  • υπάρχει πραγματικά περίπτωση έκτακτης ανάγκης
  • υπάρχει εντολή της Τροχαίας
  • υπάρχει βλάβη του αυτοκινήτου

Επίσης για την είσοδο στη ΛΕΑ:

  • ανάβουμε τα αλάρμ, παρκάρουμε όσο πιο δεξιά γίνεται και σταματάμε πάντα με τους εμπρός τροχούς στραμμένους δεξιά
  • βγαίνουμε από το αυτοκίνητο και αν υπάρχουν και άλλοι επιβαίνοντες αφενός αποβιβάζονται όλοι από δεξιά και στη συνέχεια να περνούν πίσω από τις μπαριέρες
  • ποτέ δεν πηγαίνουμε μπροστά από το αυτοκίνητό μας προσπαθώντας να το επισκευάσουμε
  • καλούμε τον αριθμό έκτακτης ανάγκης και δίνουμε πληροφορίες για την ακριβή θέση μας και το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε, προκειμένου να ενημερωθούν τα οχήματα που θα διασχίσουν τη ΛΕΑ
  • αν δεν μπορούμε να βγούμε από το αυτοκίνητο παραμένουμε εντός φορώντας και τη ζώνη ασφαλείας

Γενικά σε περιπτώσεις που ακινητοποιείται το αυτοκίνητό μας λόγω βλάβης θα πρέπει υποχρεωτικά και να χρησιμοποιήσουμε προειδοποιητικό τρίγωνο και να το τοποθετήσουμε στη σωστή απόσταση. Η οποία είναι η εξής:

  • σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας ή σε αυτοκινητόδρομο σε απόσταση τουλάχιστον 100 μέτρων από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου
  • εκτός κατοικημένης περιοχής τουλάχιστον 50 μέτρα από το αυτοκίνητο
  • σε κατοικημένη περιοχή το λιγότερο σε 20 μέτρα προκειμένου να είναι εμφανές από όλους
  • αν συμβεί οτιδήποτε μετά από στροφή το τρίγωνο πρέπει να τοποθετηθεί πριν από την στροφή προκειμένου να υπάρχει έγκαιρη προειδοποίηση για τα διερχόμενα αυτοκίνητα

Πηγή: newsauto.gr