Ποιος ντίζελ κινητήρας είναι… Θεός φυλάξει;

Ο κινητήρας για κάθε αυτοκίνητο (και όχημα γενικότερα) αποτελεί την καρδιά του και είναι ζωτικής σημασίας.

Ποιος ντίζελ κινητήρας είναι… Θεός φυλάξει;

Ο κινητήρας για κάθε αυτοκίνητο (και όχημα γενικότερα) αποτελεί την καρδιά του και είναι ζωτικής σημασίας, αφού είναι υπεύθυνος για τους ρυθμούς επιταχύνσεων (άρα και για μέρος της ενεργητικής ασφάλειας), την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές καυσαερίων. Παλαιότερα και πριν την εμφάνιση του turbo στα μικρής χωρητικότητας μηχανικά σύνολα βενζίνης και ακόμα παλαιότερα στα ντίζελ, έπρεπε ένα μοτέρ να έχει πολλά κυβικά για να έχει αρκετά άλογα και κυρίως ροπή.

Ωστόσο, εις το όνομα της χαμηλότερης δυνατής κατανάλωσης, έχουν κάνει την εμφάνισή τους σύγχρονοι κινητήρες πετρελαίου οι οποίοι ήταν έως και επικίνδυνοι από πλευράς επιταχύνσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του 1.2 TDI της VW που πρωτοεμφανίστηκε το 2009 στο πέμπτης γενιάς Polo και μετά από λίγο τοποθετήθηκε στα ομόσταυλα SEAT Ibiza (5ης γενιάς) και Skoda Fabia (2ης γενιάς). Ειδικά το Polo 1.2 TDI BlueMotion είχε μακρύτερες τις δύο τελευταίες σχέσεις στο 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο για ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση, εις βάρος όμως των επιδόσεων.

Το 3κύλινδρο, άμεσου ψεκασμού αλουμινένιο μηχανικό αυτό σύνολο με κοινή γραμμή τροφοδοσίας αποτελούσε έναν downsized 4κύλινδρο 1.6 TDI. Όμως ο ένας λιγότερος κύλινδρος είχε ως συνέπεια την αύξηση των κραδασμών και της τραχύτητας, η οποία μαζί με τον τονισμένο θόρυβο γίνονταν αισθητή στο εσωτερικό. Η απόδοσή του έφτανε τους 75 ίππους 4.200 σ.α.λ. και η ροπή τα 180 Nm στις 2.000 σ.α.λ. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονταν σε 13,9 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 173 χλμ./ώρα, με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 3,8 λτ./100 χλμ. (κοντά τα 5,5 λτ./100 χλμ. σε ρεαλιστικές συνθήκες) και εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ.

Στα χαρτιά τα νούμερα ήταν ικανοποιητικά, όμως στην πράξη τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά. Βασικό αρνητικό γνώρισμα του 1.2 TDI ήταν η έλλειψη δύναμης κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., γεγονός που γινόταν αρκετά αισθητό έως και ενοχλητικό ειδικά κατά την εκκίνηση ή κίνηση κυρίως σε ανηφορικά τμήματα, όπου δυσκολεύονταν να επιταχύνει. Εκτός από τη μέτρια απόδοση, ο 1.2 TDI έπασχε και από άλλα προβλήματα, όπως κατανάλωση λαδιού, ηλεκτρικές δυσλειτουργίες και μηχανικές βλάβες. Οπότε, αν σκέφτεστε να αγοράσετε μεταχειρισμένο Polo, Ibiza ή Fabia 1.2 TDI, τότε καλύτερα να δείτε τα πιο καινούργια μοντέλα με τον σαφώς καλύτερο 1.4 TDI που έκανε την εμφάνισή του το 2014.

Πηγή: autogreeknews.gr