Ποιο είναι το πιο «γυμνό» νέο αυτοκίνητο;

Την εποχή που ζούμε, οι απαιτήσεις των καταναλωτών στην αγορά οποιουδήποτε προϊόντος έχουν αυξηθεί σημαντικά, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ένα καινούργιο αυτοκίνητο.

Ποιο είναι το πιο «γυμνό» νέο αυτοκίνητο;

Την εποχή που ζούμε, οι απαιτήσεις των καταναλωτών στην αγορά οποιουδήποτε προϊόντος έχουν αυξηθεί σημαντικά, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Σε κάθε περίπτωση και ανάλογα με τον εκάστοτε διαθέσιμο προϋπολογισμό, τα λεφτά που θα χρειαστεί να δαπανηθούν είναι αρκετά, ενώ οι τιμές τους έχουν αυξηθεί αισθητά, σε σχέση με μερικά χρόνια πριν.


Δε νοείται σήμερα αυτοκίνητο που να μην έχει τα απολύτως απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, όπως είναι για παράδειγμα ESP (υποχρεωτικό από το 2014), 6 αερόσακοι, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα, ραδιόφωνο κ.λπ. Και όμως, εν έτει 2021 πωλείται ακόμα ένα αυτοκίνητο χωρίς βασικά ηλεκτρικά «καλούδια» και αυτό είναι το Toyota Aygo στην αρχική έκδοση X-Cool. Στον στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν 6 αερόσακοι, air condition, τιμόνι ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού και ραδιόφωνο με 2 ηχεία.

Η τιμή του ξεκινάει από τις 10.300 ευρώ (10.750 ευρώ χωρίς την έκπτωση) και αποτελεί ένα αυτοκίνητο «κράχτη», αφού μάλλον κανένας δεν θα αγοράσει αυτή την έκδοση. Από τον εξοπλισμό του απουσιάζουν τα ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά (πίσω δεν έχει σε καμία έκδοση) και το κεντρικό κλείδωμα των θυρών, που σημαίνει ότι το άνοιγμα των παραθύρων, θυρών και πορτ μπαγκάζ γίνεται με τον κλασικό χειροκίνητο τρόπο, όπως… πολύ παλιά. Επίσης, απουσιάζει και το απαραίτητο στροφόμετρο, για να βλέπει ο οδηγός σε ποιες στροφές δουλεύει ο κινητήρας. Αυτές οι ελλείψεις μαζί με το πλέον απαραίτητο σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών και ηλεκτρικούς καθρέπτες, διατίθενται από την τρίτη έκδοση x-Play, στην τιμή των 11.540 ευρώ.

Τη λιτή εικόνα της καμπίνας του Aygo (ανεξαρτήτως έκδοσης) τονίζουν και άλλα χαρακτηριστικά, όπως είναι οι φτωχές πλαστικές επενδύσεις των θυρών που δεν καλύπτουν όλη την επιφάνεια και φαίνεται μέταλλο. Επιπλέον για τον περιορισμό του κόστους, τα πίσω παράθυρα ανοίγουν μόνο προς τα έξω με μεντεσέδες, όπως στα 3θυρα αυτοκίνητα. Στα μειονεκτήματά του ανήκουν ακόμα οι περιορισμένοι χώροι για τους πίσω επιβάτες και το μικρό και με ψηλό κατώφλι φόρτωσης πορτ μπαγκάζ των μόλις 168 λίτρων.

Να υπενθυμίσουμε, ότι το μίνι διαστάσεων και ευέλικτο Aygo (μήκος 3.465 χλστ.), τροφοδοτείται από το 1.000άρι 3κύλινδρο μηχανικό σύνολο των 72 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και των 93 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13,8 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 160 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 4,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 93 γρ./χλμ.

Πηγή: autogreeknews.gr