Το νέο ηλεκτρικό Toyota των 13.000 ευρώ
Πριν από 14 μήνες, τον Οκτώβριο του 2019, η Toyota παρουσίασε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο το πρωτότυπο λιλιπούτειο ηλεκτρικό της όχημα με την ονομασία Ultra-compact BEV.
Στόχος της ιαπωνικής μάρκας ήταν να μπει στην παραγωγή και να λανσαριστεί στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου το χειμώνα του 2020. Κάτι που έγινε τελικά, λίγες μέρες πριν την εκπνοή του τρέχοντος έτους.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Από τις 25 Δεκεμβρίου 2020, ξεκίνησε το λανσάρισμά του με την ονομασία C+pod, ενώ σε σχέση με το αρχικό μοντέλο, διατήρησε σχεδόν στο ακέραιο το σχεδιασμό του. Εξωτερικά σίγουρα δεν διεκδικεί δάφνες καλαισθησίας, ωστόσο σίγουρα θα είναι εξαιρετικά ευέλικτο. Το Toyota C+pod με τα πλαστικά πάνελ έχει μήκος 2.490 χλστ., πλάτος 1.290 χλστ., ύψος 1.550 χλστ., μεταξόνιο 1.780 χλστ. και ακτίνα στροφής 3,9 μ. Εκτός από το ότι θα στρίβει στα στενά των πόλεων με χαρακτηριστική ευκολία, θα μπορεί άνετα να παρκάρει και κάθετα.
Στο στενό διθέσιο εσωτερικό με το ωφέλιμο πλάτος των 1.100 χλστ., το ταμπλό θα μπορούσε να ανήκει σε ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αν και απουσιάζει από την κεντρική κονσόλα το σύστημα πολυμέσων. Επίσης, οι πολύ απλές επενδύσεις των θυρών, θυμίζουν αντίστοιχες που υπήρχαν και παλιά επαγγελματικά Toyota.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 9,06 kWh είναι τοποθετημένη κάτω από τα εμπρός καθίσματα, με τον κινητήρα ισχύος 12,5 ίππων και 56 Nm ροπής να βρίσκεται στο πίσω τμήμα. Το βάρους 670 κιλών C+pod συνδυάζει ένα ελαφρύ και στιβαρό αμάξωμα με ανεξάρτητες αναρτήσεις μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Αυτές (σύμφωνα με την Toyota) χαρίζουν καλή άνεση, ποιότητα κύλισης και σταθερότητα.
Η αυτονομία του με μια φόρτιση φτάνει έως τα 150 χιλιόμετρα, με κατανάλωση 5,4 kWh/100 χλμ. To C+pod περιλαμβάνει ένα εξωτερικό σύστημα τροφοδοσίας έως 1.500 W. Σε μια απλή πρίζα με μονοφασικό ρεύμα 200V/16A χρειάζεται περίπου 5 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.
Τέλος, οι τιμές του Toyota C+pod ξεκινούν στην Ιαπωνία από 1.650.000 γεν (τρέχουσα ισοτιμία 13.087 ευρώ). Βέβαια με τα ίδια λεφτά μπορεί κανείς να αγοράσει ένα «κανονικό» αυτοκίνητο με περισσότερους χώρους και ευρύτερη αυτονομία.