Ποιο είναι το πιο γρήγορο 1.000άρι μικρομεσαίο;

Ποιο είναι σήμερα το πιο γρήγορο μικρομεσαίο χάτσμπακ με turbo κινητήρα 1.0 λτ.; Εμείς, κάναμε μια αναζήτηση μεταξύ όλων των μοντέλων της ελληνικής αγοράς και τα συγκρίνουμε, πάντα με τους turbo κινητήρες του 1.0 λτ. και σε συνδυασμό με μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων.

Ποιο είναι το πιο γρήγορο 1.000άρι μικρομεσαίο;

Οι μικρής χωρητικότητας turbo κινητήρες έχουν κατακλύσει την αγορά του αυτοκινήτου, αφού υπάρχουν πάρα πολλά μοντέλα διαφόρων κατηγοριών με τέτοια μηχανικά σύνολα. Πριν από αρκετά χρόνια τα 1.000άρια αυτοκίνητα είχαν αναιμικούς κινητήρες, όμως τώρα με την προσθήκη του turbo προσφέρουν αρκετή δύναμη.

Στη βάση του turbo downsizing τοποθετούνται τα 1.000άρια μοτέρ που τοποθετούνται σε μίνι, μικρά, μικρομεσαία και SUV αυτοκίνητα. Μεταξύ αυτών ενδιαφέρον συγκεντρώνουν και τα μικρομεσαία 1.0 λτ. turbo, καθώς αποτελούν τις πιο οικονομικές σε τιμή προτάσεις (στην κατηγορία τους) και διαθέτουν το απαραίτητο νεύρο.

Πλέον, ένας turbo κινητήρας 1.0 λτ. έχει την ίδια δύναμη ή και περισσότερη από έναν παλιό ατμοσφαιρικό 1.4 λτ. ή 1.6 λτ. Επίσης, λόγω των 3 κυλίνδρων διαθέτουν μικρότερο όγκο και βάρος, συνεισφέροντας στη μείωση της κατανάλωσης, των ρύπων και του συνολικού βάρους. Πιο πρόσφατα συνδυάζονται και με ήπια υβριδική τεχνολογία, με αποτέλεσμα να μειώνονται η κατανάλωση, οι ρύποι και να βελτιώνεται η απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, λόγω της πρόσθετης ροπής.

Ποιο είναι όμως σήμερα το πιο γρήγορο μικρομεσαίο χάτσμπακ με turbo κινητήρα 1.0 λτ.; Εμείς, κάναμε μια αναζήτηση μεταξύ όλων των μοντέλων της ελληνικής αγοράς και τα συγκρίνουμε, πάντα με τους turbo κινητήρες του 1.0 λτ. και σε συνδυασμό με μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων.

Στην τυπική επιτάχυνση των 0-100 χλμ./ώρα (με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις), το πιο δυνατό Ford Focus 1.0 EcoBoost 155 mHEV παίρνει αναμενόμενα το προβάδισμα, αφού χρειάζεται 9,2 δευτερόλεπτα. Στη δεύτερη θέση τοποθετείται πάλι το Focus αλλά με τους 125 ίππους και 10,0 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα, ενώ τρίτο βρίσκεται το Skoda Scala 1.0 TSI 110 PS με 10,1 δλ. Σε γενικές γραμμές, ανεξαρτήτως μοντέλου οι επιδόσεις είναι αρκετά ικανοποιητικές, ενώ σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί και η αρκετή ροπή που αποδίδεται από χαμηλές στροφές.

Πιο αναλυτικά στοιχεία επιδόσεων για όλα τα μικρομεσαία 1.0 λτ. turbo, μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα:

Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΜοντέλοΙσχύς PSΡοπή Nm0-100Τελ. ταχ.
Audi A3 30 TFSI11020010,6204
Ford Focus 1.0 EcoBoost125240*10,0200
Ford Focus 1.0 EcoBoost155240*9,2211
Honda Civic 1.0 VTEC TURBO12620010,8207
Hyundai i30 1.0 T-GDI12017211,2196
Kia Ceed 1.0 T-GDI12017211,1190
SEAT Leon 1.0 ECO TSI11020010,9197
Skoda Scala 1.0 TSI 95 PS9517510,9189
Skoda Scala 1.0 TSI 110 PS11020010,1199
VW Golf 1.0 TSI110200-**202
* με overboost
** δεν έχει ανακοινωθεί

Πηγή: autogreeknews.gr