Η Volvo αποκαλύπτει αλήθειες για την ηλεκτροκίνηση

Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν αρχίσει και μπαίνουν για τα καλά στη ζωή μας, ενώ ειδικά σε βόρειες χώρες της Ευρώπης είναι πρώτα σε πωλήσεις.

Η Volvo αποκαλύπτει αλήθειες για την ηλεκτροκίνηση

Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν αρχίσει και μπαίνουν για τα καλά στη ζωή μας, ενώ ειδικά σε βόρειες χώρες της Ευρώπης είναι πρώτα σε πωλήσεις (π.χ. Νορβηγία). Οι κατασκευαστές και οι διάφορες οικολογικές οργανώσεις και κυβερνήσεις διατυμπανίζουν ότι είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον, λόγω του ότι δεν εκπέμπουν καθόλου ρύπους. Η αλήθεια είναι ότι ναι μεν δεν βγάζουν καυσαέρια, όμως το ενεργειακό τους αποτύπωμα είναι μεγαλύτερο από ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης.

Αυτό ανακοινώνει η Polestar (κινεζο-σουδική μάρκα που ανήκει στη Volvo και στην Geely), με βάση την έρευνα που έκανε συγκρίνοντας ένα Polestar 2 (αμιγώς ηλεκτρικό μικρομεσαίο 408 ίππων) και ένα Volvo XC40 με κινητήρα βενζίνης. Η Polestar θα δημοσιεύσει πλήρεις λεπτομέρειες σχετικά με τις κλιματικές επιπτώσεις των ηλεκτρικών οχημάτων της (EV), με στόχο να είναι η πιο διαφανής στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μέσω της έκθεσής της, η εταιρεία θα αποκαλύψει από σήμερα έναν πρωταρχικό αριθμό που δείχνει τις κλιματικές επιπτώσεις των EV της καθώς φεύγουν από τη γραμμή παραγωγής, όπως επίσης και τις συνολικές κλιματικές επιπτώσεις του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του.

«Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν ήταν στο παρελθόν σαφείς με τους καταναλωτές σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προϊόντων τους», λέει ο Thomas Ingenlath, Διευθύνων Σύμβουλος της Polestar. «Δεν είναι αρκετά καλό. Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς, ακόμη και αν αυτό κάνει δυσάρεστη την ανάγνωση». Η Polestar επισημαίνει την ανησυχητική έλλειψη διαφάνειας σε ολόκληρο τον κλάδο, καθώς είναι σήμερα αδύνατο για έναν καταναλωτή να συγκρίνει τις κλιματικές επιπτώσεις διαφορετικών αυτοκινήτων.

«Ο κατακερματισμός θα οδηγήσει μόνο σε σύγχυση. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να ενωθούν και να είναι πιο διαφανείς», λέει η Fredrika Klarén, επικεφαλής της αειφορίας στην Polestar. «Αυτό που λέμε στην Polestar είναι, ως βιομηχανία, ας βοηθήσουμε τους καταναλωτές να κάνουν τη σωστή επιλογή».

Χρησιμοποιώντας τη δική του ανάλυση, η Polestar βρήκε ότι το νέο Polestar 2 φεύγει από το εργοστάσιο με αποτύπωμα άνθρακα 26 τόνων. Σε σύγκριση με ένα Volvo XC40 με κινητήρα εσωτερικής καύσης βενζίνης, το Polestar 2 έχει μεγαλύτερο αποτύπωμα στη φάση κατασκευής, κυρίως λόγω της διαδικασίας παραγωγής μπαταρίας με υψηλή κατανάλωση ενέργειας.

Οι παρακάτω αριθμοί συγκρίνουν το ίχνος CO2e του Polestar 2 για τη διάρκεια ζωής με το Volvo XC40 που τροφοδοτείται με συμβατικό τρόπο. Αποκαλύπτουν ότι το Polestar 2 έχει χαμηλότερο αντίκτυπο στο κλίμα καθ' όλη τη διάρκεια ζωής του από το XC40, αλλά για να γίνει «πράσινο» δεν είναι τόσο απλό, όσο είναι η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Οι αριθμοί προέρχονται από την αξιολόγηση κύκλου ζωής του Polestar 2 (Life Cycle Assessment – LCA) που πραγματοποίησε η μάρκα. Το LCA περιλαμβάνει εκπομπές από την παραγωγή υλικών, την κατασκευή και την εφοδιαστική, τη φάση χρήσης των αυτοκινήτων και το τέλος της διάρκειας ζωής.

Υλικά και παραγωγή μπαταρίας:

Η παραγωγή υλικών ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και η μπαταρία του έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερες εκπομπές CO2 από ένα συμβατικό αυτοκίνητο.

  • Υλικά Volvo XC40: 14 τόνοι
  • Υλικά & μπαταρία Polestar 2: 24 τόνοι

Εκπομπές CO2e κατά τη φάση χρήσης του αυτοκινήτου

Το καύσιμο που χρησιμοποιείτε για να τροφοδοτήσετε το αυτοκίνητό σας έχει σημαντικό αντίκτυπο στις εκπομπές άνθρακα. Η επαναφόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές μειώνει αυτές τις εκπομπές σχεδόν στο μηδέν.

  • Ορυκτά καύσιμα Volvo XC40: 41 τόνοι
  • Polestar 2 Παγκόσμιο μείγμα ισχύος: 23 τόνοι
  • Polestar 2 Ευρωπαϊκό μείγμα ισχύος: 15 τόνοι
  • Polestar 2 Αιολική ενέργεια: 0,4 τόνοι

Εξισορρόπηση με συμβατικό αυτοκίνητο

Το σημείο εξισορρόπησης δείχνει πόσα χιλιόμετρα πρέπει να οδηγήσει κανείς ένα Polestar 2 πριν το αποτύπωμα άνθρακα να γίνει μικρότερο από ένα Volvo XC40.

  • Παγκόσμιο μείγμα ισχύος: 112.000 χλμ.
  • Ευρωπαϊκό μείγμα ισχύος: 78.000 χλμ.
  • Αιολική ενέργεια: 50.000 χλμ.

Σε αυτή την περίπτωση σημαίνει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως είναι το Polestar 2 θα πρέπει να διανύσει 112.000 χλμ. για να φτάσει σε ενεργειακό αποτύπωμα ένα Volvo XC40 με κινητήρα βενζίνης, με βάση το παγκόσμιο μείγμα ισχύος σε καύσιμα. Κοινώς θα χρειαστούν περίπου 8 χρόνια, όσα είναι και τα έτη που δίνουν οι εταιρείες για την εγγύηση της μπαταρίας.

Σίγουρα θα είχε πολύ ενδιαφέρον να βλέπαμε και άλλες τέτοιου τύπου αναλύσεις από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, που να συγκρίνουν τα αμιγώς ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα με τα συμβατικά. Έτσι ο καταναλωτής θα μπορούσε να κάνει συγκρίσεις και να μη βγάζει εύκολα και γρήγορα συμπεράσματα περί του οικολογικού προφίλ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των ρυπογόνων ντίζελ ή βενζίνης.

Πηγή: autogreeknews.gr

Το «ΦΩΣ» στην πόρτα σας και στον υπολογιστή σας