Τι κάνει ο οδηγός αφού σηκώσει το χειρόφρενο;

Οι περισσότεροι οδηγοί έχουν μάθει να ξεπαρκάρουν και να παρκάρουν κατεβάζοντας ή ανεβάζοντας το χειρόφρενο.

Τι κάνει ο οδηγός αφού σηκώσει το χειρόφρενο;

Το κλασικό χειρόφρενο μπορεί να τείνει προς εξαφάνιση λόγω της ευρείας χρήσης του ηλεκτρικού χειρόφρενου, ωστόσο τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν με τον παραδοσιακό μοχλό είναι εκατομμύρια. Άλλωστε οι περισσότεροι έχουν μάθει να ξεπαρκάρουν και να παρκάρουν κατεβάζοντας ή ανεβάζοντας το χειρόφρενο.

Ο μηχανισμός του χειρόφρενου είναι απλός. Με το πάτημα του κουμπιού, γίνεται μηχανικά η κίνηση της ασφάλειας, η οποία πιάνει στα «δόντια» του χειρόφρενου (καστάνια). Αυτή η διαδικασία γίνεται εντελώς αυτόματα στο ηλεκτρικό χειρόφρενο, όπου παράλληλα προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα. Πρώτο και βασικότερο, η απελευθέρωση χώρου στην κονσόλα. Επίσης, δεν υπάρχει η ανησυχία να μην «κουμπώσει» στο παρκάρισμα, ή να μείνει «δεμένο» στην αρχή της διαδρομής. Στο «δέσιμο» απλά ο οδηγός πατά το κουμπί, ακούει τον χαρακτηριστικό ρομποτικό ήχο, βλέπει αν έχει ανάψει η λυχνία στον πίνακα οργάνων και τέλος. Το ξεκίνημα είναι ακόμα πιο εύκολο: Ο οδηγός πατά το γκάζι και φεύγει (κάποια μοντέλα ζητούν από τον οδηγό να πατάει το πεντάλ του φρένου, ως προσομοίωση της παραδοσιακής διαδικασίας).

Το χειρόφρενο είναι απαραίτητο να σηκώνεται ή να ενεργοποιείται (ανάλογα αν είναι χειροκίνητο ή ηλεκτρικό), κάθε φορά που το αυτοκίνητο παρκάρει. Διαφορετικά θα τσουλήσει, με τις οποίες συνέπειες συνεπάγεται αυτό. Τι πρέπει να κάνει κάθε οδηγός, μετά το τράβηγμα του χειρόφρενου και αφού έχει σβήσει τον κινητήρα;

Είναι μια κίνηση απλή, αλλά άκρως απαραίτητη, έως και σωτήρια, αν για κάποιο λόγο δεν πιάσει ή λυθεί το χειρόφρενο. Να βάζει ταχύτητα στο κιβώτιο. Συνήθως πρώτη ταχύτητα όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο σε ανηφόρα ή επίπεδο δρόμο και όπισθεν όταν είναι σε κατηφόρα. Έτσι ασφαλίζεται εις διπλούν το αυτοκίνητο. Μόνο, όταν ο οδηγός γυρίζει το κλειδί στη μίζα (ή πατάει το κουμπί), θα πρέπει να θυμάται να επιλέγει τη νεκρά, διαφορετικά το αυτοκίνητο θα μετακινηθεί προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Άλλωστε για το λόγο αυτό, πολλά σύγχρονα αυτοκίνητο θέλουν πάτημα του πεντάλ του συμπλέκτη ή και του φρένου για να εκκινήσουν.

Τα παραπάνω ισχύουν για τα αυτοκίνητα με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Στα αυτόματα τοποθετείται ο λεβιές στη θέση P και η όλη διαδικασία γίνεται αυτοματοποιημένα. Όταν δεν βρίσκεται στη θέση P και είναι για παράδειγμα στην D, τότε ανάλογα με το αυτοκίνητο μπορεί ο κινητήρας να μην τίθεται σε λειτουργία και να εμφανίζεται σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων.

Πηγή: autogreeknews.gr