GMA T.50: O πραγματικός διάδοχος της McLaren F1

Η McLaren επισήμως θεωρεί συνεχιστή της F1, τη Speedtail. Το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής του Γουόκινγκ και τριθέσια.

GMA T.50: O πραγματικός διάδοχος της McLaren F1

Η McLaren επισήμως θεωρεί συνεχιστή της F1, τη Speedtail. Το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής του Γουόκινγκ και τριθέσια. Η P1, όσο παρεμφερής ονομαστικά κι αν είναι με το θρυλικό supercar των 90’s, δεν λογίστηκε ποτέ ως διάδοχος. Ο οποίος, κατ’ ουσία και φιλοσοφία, μόλις παρουσιάστηκε από τον ίδιο τον δημιουργό της F1.

Ο Gordon Murray είναι ένας λαμπρός και εκ των πιο επιδραστικών μηχανολόγων στην Ιστορία της Formula 1. Συμμετείχε στην εξέλιξη 23 μονοθεσίων, μεταξύ των η McLaren-Honda MP4/4 του 1989 (15/16 νίκες και το πρώτο πρωτάθλημα του Ayrton Senna) και η Brabham-Alfa Romeo BT46B. Το «αυτοκίνητο με τον ανεμιστήρα», όπως το αποκαλούσαν, που έτρεξε σε μόλις ένα Grand Prix (Σουηδίας, το 1978), το κέρδισε με 34 δλ. και τον Niki Lauda στο κόκπιτ, μόνο και μόνο για να αποσυρθεί από το αφεντικό της ομάδας, Bernie Ecclestone, που διέβλεψε ότι θα ήταν τόσο κυρίαρχο ώστε θα έκανε βαρετή την Formula 1 (ο Ecclestone ήταν πρόεδρος του συνδέσμου Κατασκευαστών και είχε στο μάτι περαιτέρω επιχειρηματικά συμφέροντα στην F1, που κατάφερε αργότερα).

Από το μονοθέσιο που ήταν τόσο γρήγορο, ώστε το απαγόρευσε ο ίδιος του ο ιδιοκτήτης, εμπνεύστηκε ο Murray το 50στο του σχέδιο ως ανεξάρτητος σχεδιαστής, στην 50χρονη καριέρα του. Το Gordon Murray Automotive T.50 αντλεί έμπνευση «από την αγνότητα και την απλότητα της McLaren F1». Κάτι που γίνεται ολοφάνερο από την εμφάνιση. Το εμπρός μέρος, η διαμόρφωση του προφυλακτήρα και το σχέδιο των φαναριών, «φωνάζουν» F1. To ίδιο ισχύει με τις πόρτες, που ανοίγουν προς τα πάνω και ενσωματώνουν το χαρακτηριστικό χώρισμα στα παράθυρα.

Πίσω, δεσπόζει ο αεραγωγός που δημιουργεί το διαβόητο ground effect (απαγορευμένη τεχνολογία στη Formula 1 από αρχές 80’s). Ο διερχόμενος από το πάτωμα αέρας κυριολεκτικά αναρροφάται από τον ανεμιστήρα (Fan Interactive Aero System ή FIAS το αποκαλεί ο Murray), παράγοντας απίστευτα ποσά κάθετης δύναμης. Ο αεραγωγός λειτουργεί χάρις σε ένα υβριδικό σύστημα 48 Volt και περιστρέφεται στις 7.000 σ.α.λ. όταν το Τ.50 κινείται τέρμα γκάζι, συνεργαζόμενο με δυο ηλεκτρικά ελεγχόμενα spoiler και ενεργό διαχύτη. Η προηγμένη αεροδυναμική αυξάνει κατά 50% την παραγωγή κάθετης δύναμης, μειώνει την οπισθέλκουσα κατά 12,5%, προσθέτει 50 ίππους στον κινητήρα και μειώνει την απόσταση φρεναρίσματος από τα 240 χλμ./ώρα, κατά 10 μέτρα.

Οι διαστάσεις είναι ιδιαίτερα συμπαγείς για τα δεδομένα των supercars, με το μήκος να φτάνει τα 4.349 χλστ., το πλάτος τα 1.850 χλστ., το ύψος τα 1.152 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.700 χλστ., ενώ η κατανομή του βάρους βρίσκεται στο 50-50. Ένα βάρος που παρουσιάζεται απίθανα χαμηλό, μόλις στα 986 κιλά (ενδεικτικά, το Mazda MX-5 ζυγίζει 1.061)! Το T.50 βασίζεται σε monocoque carbon πλαίσιο, όπου μαζί με το πλήρως carbon αμάξωμα συνολικά ζυγίζουν 150 κιλά, ενώ ο κινητήρας προσθέτει άλλα 178 κιλά.

Στο εσωτερικό συναντάμε την κλασική τριθέσια διάταξη της F1, με το κάθισμα του οδηγού στο κέντρο και πιο μπροστά από τα άλλα δύο. Κεντρική κονσόλα δεν υπάρχει, έχοντας έναν βραχίονα στα δεξιά του κεντρικού καθίσματος να φιλοξενεί τον επιλογέα ταχυτήτων από τιτάνιο και τους διακόπτες του συστήματος πολυμέσων. Το ηχοσύστημα διαθέτει 10 ηχεία, τα Android Auto και Apple CarPlay είναι στάνταρ, ενώ κάμερες αντικαθιστούν τους εξωτερικούς καθρέπτες. Η πεταλιέρα δε, ζυγίζει 300 γρ. λιγότερο από τις αντίστοιχες των μονοθεσίων της Formula 1!

Πάμε και στην καρδιά του απογόνου της F1. Ατμοσφαιρικός V12, όπως σε εκείνη, με χωρητικότητα 3.994 κ.εκ. και εξέλιξη από την Cosworth. Η απόδοση φτάνει τα 663 άλογα (710 με το ram air και τα προαναφερθέντα αεροδυναμικά) στις 11.500 σ.α.λ. και η ροπή τα 467 Nm στις 9.000 σ.α.λ., με το 71% να είναι διαθέσιμο από τις 2.500 σ.α.λ. Η σχέση συμπίεσης φτάνει στο αστρονομικό -για βενζινοκινητήρα- 14,0:1, η περιεχόμενη γωνία αγγίζει τις 65 μοίρες, η σχέση διαμέτρου x διαδρομής είναι 81,5 x 63,8 χλστ. (φουλ υπερτετράγωνος δηλαδή) και προσφέρει την ανάλογη όρεξη για στροφάρισμα, μέχρι τον κόφτη των 12.100 σ.α.λ. Αλλιώς, το υψηλότερο όριο περιστροφής όλων των εποχών σε αυτοκίνητο παραγωγής!

Από το ρελαντί στον κόφτη φτάνει μέσα σε μόλις 0,3 δλ., ενώ η ειδική ισχύς των 166 ίππων ανά λίτρο είναι η υψηλότερη για ατμοσφαιρικό μοτέρ στα χρονικά της αυτοκίνησης. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα supercars/hypercars, το T.50 μένει πιστό στην παράδοση και χρησιμοποιεί 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Κατασκευάζεται από την Xtrac και ζυγίζει μόλις 80,5 κιλά, διαθέτοντας 5 κοντές σχέσεις και μια σχεδόν overdrive 6η.

Το κοντρολάρισμα όλων των ανωτέρω αναλαμβάνει η ενεργή ανάρτηση και τα κεραμικά φρένα της Brembo, με εξαπίστονες δαγκάνες και δίσκους 370 χλστ. εμπρός – τετραπίστονες και δίσκους 340 χλστ. πίσω.

Μόλις 100 T.50 του θα κατασκευαστούν, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν από τον Ιανουάριο του 2022 και την τιμή να ξεκινά από τα 2,62 εκατ. ευρώ προ φόρων.

Πηγή: autogreeknews.gr