Το γεμάτο καινοτομίες Toyota πριν 25 χρόνια!

Πριν από σχεδόν 25 χρόνια, στις 7 Σεπτεμβρίου του 1995, η Toyota ανακοίνωσε το πρωτότυπο Prius.

Το γεμάτο καινοτομίες Toyota πριν 25 χρόνια!

Πριν από σχεδόν 25 χρόνια, στις 7 Σεπτεμβρίου του 1995, η Toyota ανακοίνωσε τα μοντέλα που θα παρουσίαζε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (16-24 Σεπτεμβρίου). Μεταξύ αυτών ήταν και το νέας γενιάς σεντάν, το πρωτότυπο Prius που βλέπετε με το κίτρινο χρώμα.

Η Toyota ανακοίνωνε τότε για το Prius, ότι αυτή η καινοτόμος νέα μορφή επιβατικού αυτοκινήτου είναι «εύκολη τόσο για τους ανθρώπους και το περιβάλλον και κάνει όλους να νιώσουν το άγγιγμα της ευτυχίας». Η ονομασία «Prius» προέρχεται από τα Λατινικά και σημαίνει «μπροστά ή προχωρημένο.»

Το εσωτερικό του εξασφάλιζε άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες ύψους 1,9 μ., παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του (μήκος 4.150 χλστ., πλάτος 1.695 χλστ. και ύψος 1.490 χλστ.). Το σύστημα πολυμέσων που διέθετε είχε πλοήγηση, λάμβανε πληροφορίες για την οδική κυκλοφορία, πλήρωνε αυτόματα τα διόδια και αντάλλασσε πληροφορίες με άλλα αυτοκίνητα. Επίσης, είχε ελάχιστα χειριστήρια, παρά μόνο μερικά μπουτόν για το χειρισμό του infotainment εποχής. Τεχνολογίες που βλέπουμε σήμερα σε αυτοκίνητα παραγωγής.

Μεταξύ των τεχνολογιών που διέθετε ήταν φυσικά, το πρώιμο υβριδικό σύστημα με την ονομασία Toyota Energy Management System. Το EMS αποτελούνταν από ένα κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού 1.5 λτ. (Toyota D-4), ένα κιβώτιο ταχυτήτων CVT, ένα επαγωγικό κινητήρα/γεννήτρια και πυκνωτή ισχύος, που αποθήκευε προσωρινά ηλεκτρική ενέργεια. Σε συνδυασμό με την ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση στόχευε να έχει τη μισή κατανάλωση καυσίμου από άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Τεχνολογία που δεν απασχόλησε άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων επί σειρά ετών. Όμως τώρα τα περισσότερα νέα μοντέλα που πωλούνται και θα έρθουν, διαθέτουν υβριδικό κινητήρα για μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων. Επιπλέον εφοδιαζόταν με ABS και 6 αερόσακους.

Δύο χρόνια αργότερα, στις 10 Δεκεμβρίου του 1997, η Toyota ανακοίνωσε το λανσάρισμα του πρώτης γενιάς Prius. Το βασικό του σχήμα δεν αλλοιώθηκε, ωστόσο ο σχεδιασμός του διέφερε ριζικά. Πολύ μοντέρνο ήταν το εσωτερικό του με τις δύο ψηφιακές οθόνες στο κέντρο του ταμπλό.

Το πρώτης γενιάς Prius (μήκους 4.275 χλστ.) με το Toyota Hybrid System (THS) διέθετε κινητήρα βενζίνης 1.5 λτ. κύκλου Atkinson ισχύος 58 ίππων και 102 Nm ροπής, ένα ηλεκτροκινητήρα 40 ίππων και 305 Nm ροπής και μια μπαταρία νικελίου μετάλλου υβριδίου. Το 2000 το υβριδικό σύστημα αναβαθμίστηκε και ο κινητήρας βενζίνης απέδιδε 72 ίππους και 111 Nm ροπής και ο ηλεκτροκινητήρας έφτανε τους 44 ίππους και 350 Nm ροπής. Το Prius του 2000 επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ., έφτανε τα 160 χλμ./ώρα τελικής και κατανάλωνε 5,1 λτ./100 χλμ.

Πηγή: autogreeknews.gr

Το «ΦΩΣ» στην πόρτα σας και στον υπολογιστή σας