O Υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης για την προσαύξηση προστίμου
Το μέτρο της προσαύξησης του προστίμου για τους παραβάτες με υψηλά εισοδήματα υπερασπίστηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής κατά την πρώτη ημέρα επεξεργασίας και εξέτασης του νομοσχεδίου για τις μεταφορές.
Σύμφωνα με τον κ. Χρήστο Σπίρτζη θεσπίζεται η προσαύξηση προστίμου ανάλογα με το εισόδημα, ώστε να τηρείται η αρχή της αναλογικότητας. «Μέχρι σήμερα υπήρχε η αντίληψη για τους έχοντες χρήματα “πληρώνω και παρανομώ”. Άρα, όποιου του περίσσευαν, μπορούσε να παρανομεί, αφού είχε να πληρώσει και όταν διαπιστωνόταν η παράβαση πριμοδοτείτο κιόλας με 50% έκπτωση αν πλήρωνε το πρώτο δεκαήμερο».
Ο Υπουργός ανέφερε ότι το συγκεκριμένο σύστημα προσαύξησης του ύψους του προστίμου εφαρμόζεται σε χώρες όπως η Ελβετία, η Μ. Βρετανία, η Φιλανδία και σε πολλές πολιτείες των ΗΠΑ. Υποστήριξε ότι τα πολύ υψηλά πρόστιμα οδήγησαν σε καιρούς κρίσης στην ελαστικοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών. «Όσοι είμαστε μέσα στην κοινωνία, όσοι μιλάνε με τους συμπολίτες μας καθημερινά, ξέρουμε πώς λειτουργούν και τα όργανα της τροχαίας, όταν έχουμε αυτά τα πρόστιμα».
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
«Επιχειρούμε την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων και των προστίμων για να γίνεται εύληπτο από τον καθένα μας, ποιες παραβάσεις είναι υψηλής, ποιες είναι μεσαίας, και χαμηλής επικινδυνότητας. Επίσης, θεσπίζονται πρόσθετα δύο κατηγορίες παραβάσεων, που μηδενίζονται τα πρόστιμα. Αυτές της αντικοινωνικής συμπεριφοράς, όπως η στάθμευση σε ράμπες αναπήρων, η άλλη κατηγορία της συχνής πρόκλησης ατυχημάτων, όπως είναι η χρήση κινητού τηλεφώνου. Πρέπει να αλλάξουμε το μήνυμα που στέλνει ο ΚΟΚ προς τους οδηγούς. Δηλαδή, από τον ΚΟΚ ως εισπρακτικό μέσο, να περάσουμε στον ΚΟΚ της ασφάλειας, στον ΚΟΚ του πολιτισμού, του σεβασμού του διπλανού μας, του σεβασμό των συμπολιτών μας με αναπηρία και όλα τα υπόλοιπα που φαντάζομαι, ότι είναι κοινά αποδεκτά», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.
Σύμφωνα με τον Υπουργό, «την τελευταία δεκαπενταετία, το ποσοστό δυστυχημάτων και ατυχημάτων μέσα στον αστικό ιστό είναι το μεγαλύτερο. Έχει μειωθεί με τη βελτίωση των υποδομών στο εθνικό δίκτυο, αλλά μέσα στον αστικό ιστό είναι πάρα πολύ μεγάλο το ποσοστό των θανατηφόρων δυστυχημάτων».
Όσον αφορά την απαγόρευση κυκλοφορίας για τις τετράτροχες μοτοσικλέτες (γουρούνες), ο κ. Σπίρτζης άφησε ανοιχτό να γίνουν αλλαγές στο σχέδιο νόμο.
Πηγή: GOCAR.GR