Ήρθε στην Ευρώπη η νέα κινέζικη λιμουζίνα των 32.000 ευρώ
Απόβαση επί ευρωπαϊκού εδάφους έκανε η νέα αμιγώς ηλεκτρική λιμουζίνα Xpeng P5, η οποία είναι πλέον διαθέσιμη σε τέσσερεις χώρες της Γηραιάς Ηπείρου.
Το P5 είναι το τελευταίο μέχρι στιγμής αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που παρουσιάζει η κινέζικη XPeng, αλλά και το πρώτο που είναι ταυτόχρονα διαθέσιμο σε τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες.
Ολυμπιακός: Κινήσεις επίθεσης από την αρχή χωρίς τέλος
Σκεπτόμενοι σοφά, οι Κινέζοι λανσάρουν την τελευταία ηλεκτρική δημιουργία τους στις τέσσερις χώρες της Ευρώπης, οι οποίες είναι μέχρι στιγμής και οι πιο «φιλικές» αναφορικά με την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους κατοίκους της χώρας αλλά και σε σχέση με το εκτεταμένο δίκτυο φορτιστών που φέρουν: τη Δανία, τη Νορβηγία, τη Σουηδία και την Ολλανδία.
Η παραγγελία για το Xpeng P5 μπορεί να γίνει και στις τέσσερεις χώρες διαδικτυακά από τις επίσημες ιστοσελίδες της κινέζικης εταιρείας ή μέσω της σχετικής εφαρμογής που λανσάρισε πρόσφατα η Xpeng.
Το μεγάλου μεγέθους X5 είναι διαθέσιμο με φτωχότερο εξοπλισμό σε σχέση με την ίδια έκδοση που πωλείται στην αγορά της Κίνας. Δεν φέρει το προηγμένο σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης Xpilot 3.5 αλλά την κατώτερη έκδοση 2.5 γιατί ακόμη οι Κινέζοι δεν έχουν έχουν στα χέρια τους τους ψηφιακούς χάρτες υψηλής ακρίβειας που απαιτεί το σύστημα για την εύρυθμη λειτουργία του. Τo Xpilot 3.5 είναι ένα ιδιαίτερα προηγμένο σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης που φέρει μεταξύ άλλων αισθητήρων, δύο Lidar και επιτρέπει την αυτόνομη οδήγηση εντός του αστικού ιστού.
Με μήκος στα 4.808 χλστ. και μεταξόνιο στα 2.768 χλστ. το Xpeng P5 μπορεί κάλλιστα να παίξει το ρόλο της λιμουζίνας με πλάτος και ύψος στα 1.840 και 1.520 χλστ. αντίστοιχα. Το κινέζικο σεντάν φέρει μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας στα 66 kWh και αυτόνομία κατά το πρότυπο WLTP που φτάνει έως και τα 465 χιλιόμετρα. H συστοιχία μπαταριών φορτίζει και από τα φωτοβολταϊκά που βρίσκονται στην οροφή του P5.
Στο σύγχρονης σχεδίασης εσωτερικό του βλέπουμε μια κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων με διαγώνιο που φτάνει στις 15,6 ίντσες, ενώ μία ακόμη οθόνη 12,3 ιντσών προορίζεται για την πληροφόρηση του οδηγού, ενώ το multimedia ων Κινέζων φέρει δικής τους εξέλιξης λειτουργικό σύστημα Xmart 3.0.
Με το παράλληλο λανσάρισμα του P5 στις τέσσερεις ευρωπαϊκές αγορές, η κινέζικη εταιρεία ανακοίνωσε και τα εγκαίνια της δεύτερης φυσικής της έκθεσης στο Άμστερνταμ με την πρώτη να βρίσκεται στη Στοκχόλμη της Σουηδίας. Σε ό,τι αφορά τέλος στις τιμές του, αυτές δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές, ωστόσο στην Κίνα το αυτοκίνητο κοστίζει 32.000 ευρώ, μια πολύ καλή τιμή για τις διαστάσεις του.