Η «Όμικρον» πήγε θέατρο
Η πολύ μεγάλη μεταδοτικότητα της «Ομικρον 2» χτύπησε και το θέατρο, που βιώνει για ακόμη μία φορά δυσκολίες.
Η πολύ μεγάλη μεταδοτικότητα της «Ομικρον 2» χτύπησε και το θέατρο, που βιώνει για ακόμη μία φορά δυσκολίες. Οι αίθουσες είναι ανοιχτές, όμως στην ουσία το θέατρο υπολειτουργεί, αφού οι σκηνές ανοίγουν και κλείνουν, με τον ιό να χτυπά διαδοχικά τους συντελεστές των σχημάτων, καθιστώντας προβληματική την παρουσίαση παραστάσεων.
Ολυμπιακός: Κινήσεις επίθεσης από την αρχή χωρίς τέλος
Χτυπάει επίσης τις πρόβες νέων παραγωγών που τα θέατρα αγωνιούν να παρουσιάσουν εξαιτίας της υποχρέωσης των επιχορηγήσεων, καρδιοχτυπώντας να φτάσουν όχι μόνο μέχρι την ημέρα της πρεμιέρας, αλλά και να βγάλουν τη διάρκεια των προγραμματισμένων παραστάσεων.
Ετσι θα πορευτεί το θέατρο μέχρι την Κυριακή των Βαΐων, μετά έναν δύσκολο χειμώνα αλλά και τα δύο εξαντλητικά χρόνια της πανδημικής κρίσης, της γεμάτης απρόοπτα και δοκιμασίες: lockdown, ανεργία, καταγγελίες, απαράδεκτες συνθήκες εργασίας, όλο και χαμηλότερες αμοιβές ή αμοιβές με ποσοστά. Ο χώρος συνασπίστηκε, οργίστηκε, κινητοποιήθηκε, ξεμπρόστιασε παθογένειες, συμπεριφορές, αλλά εργασιακά ο θεατρικός κόσμος στενάζει, με μικρές εξαιρέσεις.
Οι ηθοποιοί και σκηνοθέτες συνεχίζουν να εργάζονται για τρεις-τέσσερις παραγωγές και να εξαντλούνται πια σε ανεβάσματα του 20ημέρου ή του ενός μήνα. Οι πιο νέοι τρέχουν στις οντισιόν με την ελπίδα του ρόλου που δεν έρχεται, κάποια βράδια βιοπορίζονται στα μπαρ ως σερβιτόροι και, αν βρουν μια παραγωγή, δουλεύουν δωρεάν με την υπόσχεση να πληρωθούν αν πάνε καλά οι παραστάσεις.
Το καλοκαίρι οι τυχεροί θα δουλέψουν στις παραστάσεις του Ελληνικού Φεστιβάλ, άλλοι στο πρόγραμμα του ΥΠΠΟΑ «Ολη η Ελλάδα ένας πολιτισμός 2022» με θεματικό άξονα τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Κάποιοι σε παραγωγές που θα «τρέξουν» στην Αττική και στην περιφέρεια. Υπάρχει, τέλος, η κατηγορία των πολύ νέων ηθοποιών, που θα μετακινηθούν στα νησιά δουλεύοντας σε μπαρ και ξενοδοχεία, μαζεύοντας χρήματα για την άλλη θεατρική σεζόν, μια που αυτό το καλοκαίρι θα ‘ναι εκτός…
Για το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα των παραγωγών μιλάμε όλο και λιγότερο πια. Προέχει να επιβιώσουν, να δείξουν έστω και με ένα δεκαήμερο ανέβασμα ότι υπάρχουν.
πηγή: «Κ»