Δοκιμή του 7θέσιου Dacia Jogger 1.0 TCe 100 LPG
Η Dacia ενισχύει περεταίρω την γκάμα της με το Jogger, ένα Crossover που μπορεί να παρομοιαστεί σαν «ελβετικός σουγιάς», γιατί συνδυάζει χαρακτηριστικά από πολλούς τύπους αμαξωμάτων: Πολυχρηστικά στοιχεία από τα MPV, περιπετειώδες παρουσιαστικό από τα SUV και χώρο αποσκευών από τα Station Wagon.
Και όλα αυτά σε τιμές που ξεκινούν από 18.880 ευρώ με τον κινητήρα 1.0 TCe και το εργοστασιακό κιτ LPG, για μεγάλη οικονομία σε κόστος καυσίμου και μεγαλύτερη αυτονομία.
Το Jogger διατίθεται στις εκδόσεις Essential, Comfort και Extreme. Στην πρώτη περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ραδιόφωνο με χειριστήρια στο τιμόνι, φώτα Full LED και προβολείς ομίχλης. Το Comfort (21.280€ το 5θέσιο και 22.280€ το 7θέσιο) διαθέτει ακόμα οθόνη 8 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, cruise control, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, δερμάτινη επένδυση τιμονιού και λεβιέ ταχυτήτων, διαφορετικές επενδύσεις, αισθητήρες φωτός και αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων. To Extreme (22.580€ το 5θέσιο και 23.780€ το 7θέσιο) εφοδιάζεται πρόσθετα με αυτόματο κλιματισμό, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, κάμερα οπισθοπορείας, τραπεζάκια στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων, διαφορετικές επενδύσεις και ζάντες αλουμινίου.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Επιπλέον πωλείται και με τον 1.000άρη κινητήρα βενζίνης των 110 ίππων (βασίζεται στο μοτέρ των 1.33 λτ.), σε σε τιμές που ξεκινούν από 19.680 ευρώ. Το 2023 θα προστεθεί και υβριδικό μηχανικό σύνολο, αποτελούμενο από ένα 1.600άρη βενζίνης, δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια) και ένα πολύδισκο συμπλέκτη.
Crossover με τα όλα του!
Το Jogger έχει στενούς δεσμούς με το Sandero Stepway, αφού από τον εμπρός προφυλακτήρα έως και τις μεσαίες κολόνες τα δύο αυτοκίνητα είναι παρόμοια. Ωστόσο από εκεί και πίσω διαφέρουν τελείως αφού στο κέντρο του κάνει σχεδιαστικό «τρικ» με ένα σκαλοπάτι στην οροφή ύψους 4 εκατοστών, προς όφελος των χώρων και της πρακτικότητας. Βασισμένο στη πλατφόρμα CMF-B, το Jogger έχει μήκος 4.547 χλστ. και αποτελεί το μακρύτερο αυτοκίνητο της Dacia, ενώ τεράστιο είναι το μεταξόνιο των 2.897 χλστ. Να σημειωθεί ακόμα ότι οι μπάρες οροφής μπορούν να τοποθετηθούν και κάθετα, για φορτία έως 80 κιλών. Επιπλέον, η κατακόρυφη τοποθέτηση των πίσω φωτιστικών σωμάτων εξασφαλίζει φαρδύ άνοιγμα της πόρτας του χώρου αποσκευών και πολύ εύκολη πρόσβαση.
Άπλα χώρων για επιβάτες και αποσκευές
Η εικόνα στο εμπρός τμήμα του εσωτερικού είναι και αυτή γνώριμη, αφού προέρχεται από του Sandero Stepway. Τα υλικά που την απαρτίζουν είναι σκληρά στην αφή, αλλά στιβαρά και συνδυαστικά με την πολύ καλή συναρμογή υπόσχονται ότι θα αντέξουν. Έξυπνη κίνηση που ενισχύει την αίσθηση ποιότητας είναι η υφασμάτινη επένδυση που διατρέχει το ταμπλό και εφαρμόζεται στα υποβραχιόνια των εμπρός θυρών. Η εργονομία και η θέση οδήγησης δεν προβληματίζουν και ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά στο μαλακό κάθισμα. Ωστόσο, ειδικά σε διαδρομές με στροφές θα αναζητήσει καλύτερη στήριξη. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας βρίσκουμε την απλή και εύχρηστη οθόνη των 8 ιντσών του infotainment (από την έκδοση Essential και άνω).
Το σημαντικότερο πλεονέκτημα του Jogger είναι οι πολύ άνετοι χώροι. Στο μεσαίο κάθισμα μπορούν να φιλοξενηθούν χωρίς καμία παραχώρηση τρία άτομα, αφού υπάρχει πολύ πλάτος, αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Στην τρίτη σειρά τοποθετούνται δύο ανεξάρτητα, αναδιπλούμενα και αφαιρούμενα καθίσματα, όπου μπορούν να κάτσουν επιβάτες με ύψος κοντά στα 1,7 μ., χωρίς να νιώθουν ότι βρίσκονται «τιμωρία». Έχουν στη διάθεσή τους ποτηροθήκες και παράθυρα που ανοίγουν προς τα έξω. Η μεσαία σειρά είναι πιο ψηλά τοποθετημένη κατά 55 χλστ. και η τρίτη κατά 25 χλστ., με αποτέλεσμα οι φιλοξενούμενοι να κάθονται αμφιθεατρικά. Την πρόσβαση στα καθίσματα της 3ης σειράς διευκολύνει η πανεύκολη ανατροπή των καθισμάτων της 2ης σειράς. Όσον αφορά το πορτ μπαγκάζ, στην 7θέσια διάταξη η χωρητικότητα είναι 160 λίτρα, ή 565 λίτρα με τα καθίσματα της 3ης σειράς αναδιπλωμένα (708 λτ. το 5θέσιο Jogger). Όταν αφαιρεθεί η 3η σειρά και πέσει η 2η σειρά, τότε δημιουργείται ένας τεράστιος χώρος φόρτωσης 2.085 λίτρων! Μαζί με αυτά προσθέστε και αποθηκευτικούς χώρους άνω των 23 λίτρων.
Επαρκής ο 1.000άρης κινητήρας
Σε κάποιους εύλογα μπορεί να δημιουργήσει αμφιβολίες η ύπαρξη ενός κινητήρα 1.0 λτ. κάτω από ένα αμάξωμα 4,5 μ. και 7 θέσεων, σχετικά με το κατά πόσο «τραβάει». Και όμως το turbo μηχανικό σύνολο με τους 100 ίππους και τα 170 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ. αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη. Είναι ιδιαίτερα ελαστικό, καθώς ακόμα και με φορτίο τραβάει σε ανηφόρες με 3η ή και 4η ταχύτητα, ενώ στην εθνική με 6η και 130 χλμ./ώρα (και 2.900 σ.α.λ.) δεν ζορίζεται. Μόνο αν χρειαστεί προσπέραση και το αυτοκίνητο έχει αρκετό επιπλέον βάρος θα φανεί ότι χρειάζεται περισσότερη δύναμη. Η Dacia ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 13,0 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η/6η σε 10,2/13,8/21,3 δλ. αντίστοιχα. Όσον αφορά τη λειτουργία του μηχανικού συνόλου, οι δονήσεις ελέω 3κύλινδρης κεφαλής είναι ανεπαίσθητες. Μόνο κατά την κίνηση περνάνε στο εσωτερικό θόρυβοι από το μοτέρ και τη μετάδοση, λόγω κυρίως ελλιπούς ηχομόνωσης στο χώρο του κινητήρα.
Με την επιλογή της βενζίνης, η απόδοση μειώνεται στους 91 ίππους και τα 160 Nm ροπής. Στην πράξη η διαφορά στην ισχύ γίνεται ελάχιστα αισθητή στον οδηγό, όπως και η πιο ραφιναρισμένη λειτουργία του μοτέρ σε σχέση με όταν καίει LPG. Από πλευράς κατανάλωσης, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μετρήσαμε 9,8 λτ./100 χλμ. LPG και 7,9 λτ./100 χλμ. για βενζίνη. Με τωρινή μέση πανελλαδική τιμή LPG στα 0,970 €/λτ. και βενζίνη στα 2,051 €/λτ. το LPG κοστίζει 9,5€ έναντι 16,2€ η 95άρα. Σημειώστε ακόμα ότι το ρεζερβουάρ των 40 λίτρων του LPG βρίσκεται κάτω από το αμάξωμα και δεν επηρεάζει καθόλου το χώρο αποσκευών, όπως και το 50 λίτρων για τη βενζίνη. Επιπλέον το εργοστασιακό κιτ LPG δίνει τη δυνατότητα ελεύθερης κυκλοφορίας στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Άνετη κίνηση σε άσφαλτο και χώμα
Το Jogger όπως άλλωστε και κάθε μοντέλο της Dacia, εστιάζει στην άνεση. Οι αναρτήσεις του χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακές καταφέρνουν και φιλτράρουν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Λακκούβες, διαδοχικές ανωμαλίες, μπαλώματα και λοιπά στραβά των ελληνικών δρόμων δεν θα απασχολήσουν καθόλου τους επιβάτες. Παράλληλα τα 200 χλστ. απόστασης από το έδαφος (200 χλστ. έχει το Duster) βοηθούν στο να περνά αναίμακτα σε βατούς χωματόδρομους, προς κάποια απομακρυσμένη παραλία για παράδειγμα. Από πλευράς σταθερότητας δεν θα προβληματίσει, ικανοποιώντας το οικογενειακό κοινό που απευθύνεται και δίνει προτεραιότητα σε χώρους και πρακτικότητα. Στις ευθείες είναι αρκετά σταθερό και μόνο σε έντονους πλευρικούς ανέμους δείχνει μια ευπάθεια, χωρίς όμως να προβληματίζει. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελαφρώς τονισμένες με λίγη πίεση και το τιμόνι εμφανίζεται σχετικά αργό στις εντολές του οδηγού. Καλή απόδοση έχουν τα φρένα με τους μεγαλύτερους δίσκους μπροστά στο 7θέσιο (280×24 χλστ. έναντι 258×22 χλστ. στο 5θέσιο) και τα ταμπούρα πίσω.
+ Πρακτικότητα, μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, αυτονομία, κόστος καυσίμου με LPG, απόσταση από το έδαφος, άνεση ανάρτησης
– Οδηγική αίσθηση, πλευρική στήριξη καθισμάτων, θόρυβος κινητήρα
πηγή: autogreeknews.gr