Ποιο νέο C-SUV Hybrid είναι το πιο οικονομικό;
Αν ρωτήσεις φίλους και γνωστούς σχετικά με το ποιο θέλουν να είναι το επόμενό τους αυτοκίνητο, πάνω από τους μισούς θα απαντήσουν μονολεκτικά «SUV».
Και θα συνεχίσουν την κουβέντα τους, λέγοντας πώς το θέλουν κι οικονομικό σε κατανάλωση, λόγω της εκτόξευσης στις τιμές των καυσίμων. Τώρα θα πείτε και με το δίκιο σας, πως SUV κι οικονομία είναι έννοιες δύσκολες για να ταιριάζουν σε μια πρόταση. Όμως υπάρχουν και οι εξαιρέσεις.
Στην αγορά λανσαρίστηκε εδώ και λίγες μέρες ένα νέο κι άκρως αξιόλογο μοντέλο, που προσφέρει ότι αναζητά κανείς από ένα σύγχρονο μικρομεσαίο SUV, συν χαμηλά κόστη αγοράς και κίνησης. Αυτό είναι το νέο Suzuki S-Cross με την άκρως δελεαστική και συμφέρουσα τιμή των 20.670 ευρώ, για τη βασική έκδοση GL. Σε αυτά τα χρήματα ο υποψήφιος κάτοχος έχει στη διάθεσή του 7 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αποφυγής αλλαγής λωρίδας και αναγνώρισης οδικών πινακίδων, adaptive cruise control, air condition, οθόνη 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, προβολείς LED, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κι άλλα! Ευρείας αποδοχής θα τύχει κι η αμέσως επόμενη έκδοση η GL+ στις από 22.870 ευρώ προσφέροντας ακόμα: αναγνώριση τυφλού σημείου, υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, αισθητήρες φώτων και βροχής, δερμάτινο τιμόνι, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, φώτα ομίχλης εμπρός και διαφορετικές επενδύσεις.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Η βάση της οικονομίας του νέου S-Cross
Κάτω από το μυώδες καπό του νέου Suzuki S-Cross βρίσκεται ο 1.400άρης BoosterJet κινητήρας, ο οποίος συνεργάζεται με το ήπιο 48βολτο υβριδικό σύστημα. Με το πάτημα του δεξιού πεντάλ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 235 Nm στις 2.000-3.000 σ.α.λ. Ανάλογα την έκδοση του S-Cross η κίνηση περνάει στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς, είτε από το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο, ή από το 6άρι αυτόματο. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις τώρα, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα θα τα δείτε στο κοντέρ σε 9,5 δλ. στη 2κίνητη έκδοση και σε 10,2 δλ. στη 4κίνητη. Τελική ταχύτητα και για τους δυο τύπους κίνησης είναι τα 195 χλμ./ώρα. Τα ακόμα πιο σπουδαία όμως αφορούν το υβριδικό σύστημα κίνησης που φροντίζει να διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα τη μέση κατανάλωση καυσίμου.
Το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V SHVS
Το έξυπνο υβριδικό σύστημα του νέου S-Cross κατορθώνει να μεγιστοποιεί την εξοικονόμηση καυσίμου σε διαδρομές χαμηλής ταχύτητας και παράλληλα να αυξάνει την ισχύ όταν χρειάζεται. Το κύριο στοιχείο του συγκεκριμένου υβριδικού συνόλου είναι η ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) 48V, που αντλεί ενέργεια από τη μπαταρία ιόντων λιθίου. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, η κατανάλωση πέφτει μιας και μειώνεται η ροπή του κινητήρα, αντισταθμίζοντας την ενέργεια αυτή μέσω της ηλεκτρογεννήτριας. Όταν απαιτηθεί επιπλέον δύναμη, μία από τις δύο λειτουργίες, ο έλεγχος αναπλήρωσης ροπής ή η ενίσχυση ροπής, ενισχύουν την απόκριση, την ομαλή κίνηση και την επιτάχυνση του S-Cross. Η ηλεκτρογεννήτρια θέτει τον κινητήρα σε λειτουργία ρελαντί κατά την επιβράδυνση και έτσι βελτιώνει ακόμα περισσότερο την εξοικονόμηση καυσίμου. Το υβριδικό σύστημα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να υποστηρίζει τον κινητήρα όταν πληρούνται οι κατάλληλες προϋποθέσεις. Χάρη σε αυτή τη προηγμένη τεχνολογία το Suzuki S-Cross καταναλώνει μόλις 5,3 – 6,1 λτ./100 χλμ. αναλόγως έκδοσης, με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να είναι βρίσκονται στα 120-139 γρ./χλμ.
Πολύ καλή τετρακίνηση Allgrip Select
Πέρα από την αδιαμφισβήτητη οικονομία που προσφέρει το S-Cross, έχει ένα ακόμα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: την εξαιρετική σε λειτουργία τετρακίνηση Allgrip Select με τις τέσσερις λειτουργίες (Auto, Sport, Snow και Lock). Αυτές επιλέγονται μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου και ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση προσαρμόζει τη ροπή που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς. Παράλληλα αξιοποιεί το ESP, την ενέργεια του κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και άλλα ενσωματωμένα συστήματα, για τη χρήση των τεσσάρων λειτουργιών οδήγησης.
Εμφατικό παρουσιαστικό!
Το νέο Suzuki S–Cross εκσυγχρονίστηκε και σχεδιαστικά, αποκτώντας πιο μοντέρνα και δυναμική εμφάνιση. Μερικά από τα σημεία που ξεχωρίζουν είναι η μεγάλη μάσκα, τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, όπως επίσης και οι έντονες ακμές του καπό. Αυτό που κατάφεραν να κάνουν οι σχεδιαστές είναι εκπληκτικό. Παρά το γεγονός πως το νέο S-Cross δείχνει πιο μυώδες, οι διαστάσεις έχουν διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα με το μοντέλο που αντικατέστησε! Δηλαδή το μήκος του βρίσκεται στα 4.300 χλστ. το πλάτος στα 1.785 χλστ., το ύψος στα 1.580 χλστ. και το μεταξόνιο στα 2.600 χλστ.
Οι αλλαγές συνεχίζονται και στην καμπίνα!
Πέρα από την σύγχρονη τεχνολογία κίνησης που ενσωματώνει το νέο Suzuki S–Cross, διακρίνεται παράλληλα για την άνεση, την ευρυχωρία και την πρακτικότητα της καμπίνας του. Αυτό που θα σας ενθουσιάσει όμως είναι η νέα οθόνη, που βρίσκεται στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας. Με διάσταση 7 ιντσών ή 9 ιντσών στην κορυφαία έκδοση GLX, παρέχει την πληροφόρηση που αναζητά ο οδηγός. Το εσωτερικό του ιαπωνικού SUV ξεχωρίζει ακόμα για τους άνετους χώρους των επιβατών, καθώς δεν χρειάζεται να κάνουν την παραμικρή παραχώρηση για να βολευτούν. Πρόσθετα, το διαιρούμενο πίσω κάθισμα κατά 60:40 συνεισφέρει στην πρακτικότητα για πολλές διαφορετικές αποσκευές, στο ευρύχωρο πορτ μπαγκάζ των 430 λίτρων.